2014. július 27., vasárnap

Játéknapló - 11. játék


11. játék: 2014. július 27. – a Fekete Sírbolt mélyén

  • Folytatódnak a borzalmak a Fekete Sírboltban. Beérte társait közben Grundin is, aki Khal Axar védelmezőinek titkos feljegyzései között kutakodva rájött: a Hagyományok Kódexe csakis egy titkos jelszó ("Khal Axar Gek Esto Oster")segítségével nyitható ki biztonságosan, különben átkot hoz használója fejére.
  • Tovább kutakodva a sírboltban áthaladtok egy sötét vízű, mérgező medence mellett, majd rátaláltok a sírbolt Belső Szentélyéhez vezető útra.
  • Az út során a beavatásra váróknak számos próbatételen kell bizonyítaniuk alkalmasságukat. A vérzáporos folyosó után a Hit próbatételén a piramis bejáratánál már elvégzett rituálét kellett reprodukálni: vérrel áldozni különféle hatalmasságoknak. Az első véletlen próbálkozás sajnos elszabadította a kamra mágikusan bebázott rozsdaszörnyeit, akik kíméletlenül felfalták Dorn tüskés buzogányát.  
  • Ezután az Erő és Kitartás próbatételén óriási kőgolyókat kellett tátongó kutak fölé görgetni, mielőtt a kutak mélyéről kiszabadulnak az vérszomjas stirge-rajok. Végül sikerült megoldani.
  • Egy napnyi pihenő után (amely közben a mélyben valami lélekdermesztő mágia zajlott le - igen, Gardawain, a sötét pap befejezte az áldozatot, amivel a Fekete Sírbolt mesterévé vált) tovább indultatok.
  • Az Akarat próbatételén alattomos kristálykoponyáktól kellett megtudni a továbbvezető út jelszavát. Sok hízelkedés, alkudozás, mentális párbaj és fájó fő után sikerült mind a három jelszódarabot megszerezni az út megnyitásához.
  • Így végül sikerült eljutni a Belső Szentélyig. Itt trónján várta már a társaságot Gardawain, a sötétruhások vezetője. Elidát, az elhurcolt lányt keresztre feszítették, és lassú kínhalállal feláldozták - s így Gardawain a Kódex segítségével hatalmat szerzett a Sírbolt erői felett. A Szentély múmiáit és csontvázait felélesztve epikus harcot indított a behatolók ellen. Ő maga Abbathor sötét kegyét kérve még újabb segítőt is idézett a harcba: egy megrontott megtorlót, a néha Björn Jörgensont idézte ismét az anyagi síkra, hogy saját korábbi társai ellen küzdjön.
  • A harc igencsak keménynek bizonyult. A láthatóan vámpír-erőkkel bíró Gardawain befolyása alá vonta a sebesült -t, és káprázat segítségével felcserélte kettejük képmását, hogy saját társai lőjék le a tehetetlen szerzetest. A sötét megtorló, Björn lapát-lándza-fejszéjével Dornt, a papot is leütötte (bár névtelen társatoknak sikerült stabilizálni a kritikus állapotú papot). Közben Grundin egymaga próbálta feltartóztatni a sötét Gardawaint - nem sok sikerrel. A vámpír megbénította Grundin akaratát, majd a súlyosan sebesült harcos vérét kiszívva végzett vele. A harcos utolsó leheletével azonban felidézte a Kódex jelszavát, és vele aktivizálta erejét.
  • A napfényével felragyogó Kódex kegyetlenül perzselte a vámpír testét. Míg a névtelen a kódex erejével Grundin életét még meg tudta menteni (bár szegény Pó sajnos kiszenvedett), a vámpír próbált a szentély árnyékaiban rejtőzve új erőre kapni Hravin gnóm vérétől, de ekkor már nem volt esélye. Az őt napfény erejével üldöző névtelen elől végül denevér-raj formát magára öltve menekült el a Sírbolt folyosóin.
  • A játék végére 13,100 XP-tek lett. Ezzel 8. szintre léptetek! A 9. szinthez majd 16,500 XP-t kell összegyűjtenetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése